Paskambinkite į studiją

Kraunasi...
Laidą ar jos ištrauką parsisiųsti galite tik asmeniniam naudojimui. Viešinti laidą ar jos ištrauką kitais, tarp jų - ir komerciniais, tikslais ir kanalais, laidos turinį paversti tekstu ir publikuoti galima tik gavus raštišką redakcijos sutikimą.

ES siekia griežtesnių tarpvalstybinių kelių eismo saugumo taisyklių

2024-05-09, Ketvirtadienis 07:07
Lukas Oželis

Europos Parlamentas palaikė siūlymą, kad sunkūs kelių eismo taisyklių pažeidimai, pavyzdžiui, didelis greičio viršijimas ar vairavimas išgėrus, lemtų vairavimo apribojimą visoje ES. Pagal šiuo metu galiojančią tvarką, jeigu vairuotojas iš Lietuvos praranda savo pažymėjimą Lenkijoje, jo pažymėjimas toliau lieka galioti kitose ES šalyse.

EP siūlo praplėsti sunkių kelių eismo taisyklių pažeidimų sąrašą ir be vairavimo neblaiviam arba apsvaigus nuo narkotinių medžiagų, žmonių sužalojimu ar mirtimi pasibaigusių eismo įvykių įtraukti vairavimą be galiojančio vairuotojo pažymėjimo. ES valstybės turėtų keistis informacija apie dėl šių pažeidimų atsiradusius vairavimo apribojimus. Be to, greičio viršijimas daugiau nei 50 km/h taip pat gali lemti vairuotojo pažymėjimo galiojimo panaikinimą, o EP nariai siūlo šią ribą mažinti gyvenamosioms zonoms, kad jau 30 km/h greičio viršijimas šiuose kelio ruožuose galėtų lemti vairuotojo pažymėjimo galiojimo visoje ES apribojimą.

Vairavimo instruktorius Darius Kanapinskas „Žinių radijo“ laidoje „Ką žinome apie Europos Parlamentą?“ teigia, kad su šiais pakeitimas Europos Sąjunga eina tinkama linkme. „Kada vairuotojo pažymėjimas yra prarandamas ir jeigu tai yra kelintas piktybinis kartas, tai turbūt būtų labai teisinga, kad visoje ES būtų uždraustas tas dalykas. Dabartinėje praktikoje vairuotojo pažymėjimo Lietuvoje iš manęs fiziškai niekas nepaima ir,  jeigu jo data galiojanti, tai aš važiuoju kaip su vairuotojo pažymėjimu. Taip pat civilinis draudimas negalioja. Tai, neduok dieve, tokį vairuotoją pažinti kelyje. Manau, einama tinkama linkme“, – kalbėjo vairavimo instruktorius.

Nors baudų priskyrimas smarkiai pagreitėjo, pašnekovas pastebi, kad valstybėms narėms gali kilti sunkumų bendradarbiaujant tarpusavyje. „Toje pačioje Lietuvoje anksčiau bauda galėdavo pasiekti per 2 metus, tai dabar tu viršiji greitį ir tą pačią dieną gauni protokolą. Vadinasi, tas dalykas patobulėjo. Bet kaip vyktų tas institucinis susišnekėjimas, duomenų patikrinimas ir kiek jisai užtruktų, ar neįsiveltų kažkokių klaidų, tai vėlgi didžiulis klausimas. Antras dalykas, tenka girdėti, kad vairuotojai giriasi, kad toje valstybėje prisirinko baudų, bet grįžę į Lietuvą pasikeičia automobilio numerius ir vėl toliau gali važiuoti su tuo pačiu automobiliu. Lygiai tas pats su automobilio pardavimu.“

D. Kanapinsko manymu, problemų gali kilti ir dėl skirtingų kriterijų, nes Lietuvoje vairuotojo pažymėjimas atimamas greitį viršijus 50 km/h, o kai kuriose kitose šalyse – 30 km/h. Šie skirtumai turėtų būti derinami tolesnėse derybose tarp ES institucijų.

Tarpvalstybinis bendradarbiavimas vyks ir dėl ne tokių rimtų kelių eismo taisyklių pažeidimų,  kadangi 40 proc. kelių eismo pažeidimų, kuriuos padaro užsienio vairuotojai, lieka nenubausti. ES valstybės turėtų keistis duomenimis apie užsienio vairuotojų pavojingą parkavimą, pavojingą lenkimą, ištisinės juostos kirtimą ar pasišalinimą iš įvykio vietos sužalojus asmenį. Vairavimo instruktoriaus teigimu, vairavimas užsienyje kelia sunkumų vairuotojams, nes jie ne taip puikiai išmano kelių eismo taisykles užsienio šalyse. „Važiuodamas užsienyje, tu nežinai tiksliai jų kelių eismo taisyklių, pavyzdžiui, parkavimo ypatumų. Galbūt tu suprasi, kad ten galima parkuoti, o iš tikrųjų negalima.  Daug tokių dviprasmiškų situacijų iškyla“, – komentavo vairavimo instruktorius.

 

Projektą bendrai finansavo Europos Sąjunga, vykdant Europos Parlamento dotacijų programą komunikacijos srityje.

Palaikote Žinių radiją? Prisidėkite prie jo veiklos tapdami jo rėmėjais: www.contribee.com/ziniuradijas
Prenumeruoti

Naujausi epizodai